UpUp, ett företag som arbetar med digitala kuponger och mikrogåvor, har tagit in 5 Mkr. Almi Invest och Gorilla Capital gick in som delägare där Almi investerade 2 Mkr.
UpUp är en tjänst för företag som vill ta hand om sina kunder och kollegor. Med UpUp kan företag skicka hälsningar och mikrogåvor till mottagarens mobiltelefon. Gåvorna kan hämtas ut i butiker och restauranger över hela Sverige.
– På UpUp revolutionerar vi konsten att ge mikrogåvor genom att hjälpa företag att ta hand om sina kunder och anställda på ett nytt sätt. Detta är bara början, vår innovativa teknik kan verkligen användas på många olika sätt. Vår vision sträcker sig bortom Sverige när vi nu förbereder oss för en europeisk expansion, säger Peter Axelsson, VD på UpUp, i ett pressmeddelande.
Även Gorilla Capital ser stora möjligheter.
– Goda affärsrelationer, vare sig det handlar om en relation mellan ett företag och dess kunder eller dess anställda, bygger på att visa genuin omtanke och att göra det lilla extra. Det är här mikrogåvor kan göra skillnad, säger Petter Hattenbach, Venture Partner på Gorilla Capital.
Petter Hattenbach påpekar att mikrogåvor inte är någon ny företeelse. Men att kombinationen av en omtänksam inställning och modern teknik är nydanande.
Pengarna ska gå till att förbättra tekniken och lägger även grunden för en europeisk expansion.
– Detta är bara början, vår innovativa teknik kan verkligen användas på många olika sätt. Vår vision sträcker sig bortom Sverige när vi nu förbereder oss för en europeisk expansion, säger Peter Axelsson, VD på UpUp.
Läs fler nyheter om onoterade bolag på Kaptena